KLM biedt bedrijven de mogelijkheid om een ‘strippenkaart’ te kopen voor Europese vluchten. Die worden daardoor per saldo voordeliger.
“De vraag naar een dergelijk product is de afgelopen jaren gestegen”, onthulde KLM-directeur Harm Kreulen op de KLM Open.
Volgens Kreulen speelde KLM al langer met het idee om bedrijven gebundelde vluchten tegen maatwerk prijzen aan te bieden. “Dat was tot nu toe lastig in te richten in onze systemen. Nu zijn we klaar om dit product commercieel in de markt te zetten.”
Strippenkaart KLM
Bedrijven kunnen kiezen om een bundel te kopen voor één of meerdere Europese bestemmingen, die ze zelf kunnen bepalen. De hoeveelheid personen die van de zogeheten KLM Flight Bundle gebruik maakt en de mate van flexibiliteit bepalen uiteindelijk de prijs.
De bundels zijn te boeken via de website van KLM. Klanten kunnen hun wensen invoeren en zien direct welk effect die hebben op de prijs. Zo zorgt de optie om kort vooraf vluchten in te boeken voor relatief duurdere bundels. Betaling kan ineens of gespreid.
Geen privileges
Reizigers via de KLM Flight Bundle krijgen geen bijzondere privileges, maar mogen als er een stoel op een vlucht beschikbaar is altijd mee. Binnen een bundel kunnen tussentijds wel naamswijzigingen worden aangebracht, maar de boekingsperiode is niet te wijzigen zonder kosten.
KLM verwacht zo'n tien miljoen euro om te zetten met de KLM Flight Bundle.
Het product is door KLM ontwikkeld in samenwerking met Air France. Op de Franse markt wordt het begin oktober gelanceerd.